PMI to wiodąca międzynarodowa organizacja non-profit, zrzeszająca ekspertów i entuzjastów zarządzania projektami. Opracowuje standardy zarządzania projektami, wydaje międzynarodowe certyfikaty kompetencyjne (m.in. PMP), promuje zwiększanie rozpoznawalności Zarządzania Projektami i roli Kierownika Projektów we wszystkich sektorach gospodarki.
PMI istnieje od 1969 roku (więcej po angielsku) zrzeszając ponad 700,000 członków działających niemalże w każdym kraju na świecie (270 Chapterów). Zainteresowany? Dołącz do PMI, światowego grona profesjonalistów Zarządzania Projektami i zaangażuj się w działalność lokalną PMI Poland Chapter.
PMI w Polsce
Historia PMI w Polsce sięga roku 2003. Stowarzyszenie powstało w odpowiedzi na potrzeby polskiego rynku związane z profesjonalnym prowadzeniem projektów. Założycielami PMI w Polsce są zarówno menedżerowie, kierownicy projektów największych polskich oraz międzynarodowych organizacji biznesowych i akademickich, jak również niezależni konsultanci.
Ogromne zainteresowanie zarówno Zarządzaniem Projektami jak i samą organizacją pozwoliło rozszerzyć zasięg działalności na całą Polskę.
Od 8 maja 2007 stowarzyszenie działa jako PMI Poland Chapter (PMI Oddział Polski) i przekształciło swoją strukturę powołując początkowo 6 oddziałów w Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu i Łodzi.
W 2010 roku powstał oddział Lubuskie uzupełniając aktualny podział organizacyjny PMI.
W grudniu 2013 powołane zostały 2 nowe oddziały: Kujawsko-Pomorskie i Śląski.
W grudniu 2015, tuż przed Świętami Bożego narodzenia został oficjalnie otwarty oddział PMI PC Szczecin a w 2018 roku dołączył oddział Białystok.
W sierpniu 2019 powołany został oddział Podkarpacie.

Nasze działania
- Organizowanie spotkań, seminariów, warsztatów i konferencji
- Prowadzenie czasopism nt. zarządzania projektami
- Rozwijanie centrum informacji związanej z zarządzaniem projektami
- Wsparcie mentoringowe
- Opiniowanie projektów w obszarze zarządzania
- Realizacja projektów społecznych
- Współpraca z wszelkimi osobami oraz instytucjami
Relacje z biznesem
PMI Poland Chapter, podobnie jak oddziały lokalne, pozostaje w kontakcie z biznesem i administracją publiczną oferując:
1. Partnerstwo
2. Wsparcie merytoryczne
3. Oferty pracy

Nagroda
„Chapter of The Year”
W październiku 2013 PMI Poland Chapter został laureatem nagrody “Chapter of The Year” – najbardziej cenionej nagrody przyznawanej przez Zarząd PMI Global za doskonałe wyniki w działalności i rozwoju organizacji.

Nagroda „Collaboration & Outreach”
W październiku 2014, PMI Global ponownie wyróżnił PMI Poland Chapter, tym razem w kategorii “Collaboration and Outreach”, czyli za osiągnięcia w zakresie współpracy i spektrum działania. Między innymi doceniono naszą już jedenastoletnią inicjatywę English Summer/Winter Camp oraz kilkuletni program Project Management at School.