O PMI

Project Management Institute

Dowiedz się więcej o PMI w Polsce i na świecie. Poznaj misję i wizję naszej organizacji oraz zarząd stowarzyszenia w Polsce. Sprawdź, czym jest wolontariat w PMI i jak możesz z nami współpracować.

PMI to wiodąca międzynarodowa organizacja non-profit, zrzeszająca ekspertów i entuzjastów zarządzania projektami. Opracowuje standardy zarządzania projektami, wydaje międzynarodowe certyfikaty kompetencyjne (m.in. PMP), promuje zwiększanie rozpoznawalności Zarządzania Projektami i roli Kierownika Projektów we wszystkich sektorach gospodarki.

PMI istnieje od 1969 roku (więcej po angielsku) zrzeszając ponad 700,000 członków działających niemalże w każdym kraju na świecie (270 Chapterów). Zainteresowany? Dołącz do PMI, światowego grona profesjonalistów Zarządzania Projektami i zaangażuj się w działalność lokalną PMI Poland Chapter.

PMI w Polsce

Historia PMI w Polsce sięga roku 2003. Stowarzyszenie powstało w odpowiedzi na potrzeby polskiego rynku związane z profesjonalnym prowadzeniem projektów. Założycielami PMI w Polsce są zarówno menedżerowie, kierownicy projektów największych polskich oraz międzynarodowych organizacji biznesowych i akademickich, jak również niezależni konsultanci.

Ogromne zainteresowanie zarówno Zarządzaniem Projektami jak i samą organizacją pozwoliło rozszerzyć zasięg działalności na całą Polskę.

Od 8 maja 2007 stowarzyszenie działa jako PMI Poland Chapter (PMI Oddział Polski) i przekształciło swoją strukturę powołując początkowo 6 oddziałów w Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu i Łodzi.

W 2010 roku powstał oddział Lubuskie uzupełniając aktualny podział organizacyjny PMI.

W grudniu 2013 powołane zostały 2 nowe oddziały: Kujawsko-Pomorskie i Śląski. Obecnie, PMI Poland Chapter składa się z 10 oddziałów regionalnych.

W grudniu 2015, tuż przed Świętami Bożego narodzenia został oficjalnie otwarty oddział PMI PC Szczecin a w 2018 roku dołączył oddział Białystok.

PMI Poland Chapter

Nasze działania

  • Organizowanie spotkań, seminariów, warsztatów i konferencji
  • Prowadzenie czasopism nt. zarządzania projektami
  • Rozwijanie centrum informacji związanej z zarządzaniem projektami
  • Wsparcie mentoringowe
  • Opiniowanie projektów w obszarze zarządzania
  • Realizacja projektów społecznych
  • Współpraca z wszelkimi osobami oraz instytucjami

Relacje z biznesem

PMI Poland Chapter, podobnie jak oddziały lokalne, pozostaje w kontakcie z biznesem i administracją publiczną oferując:

1. Partnerstwo
2. Wsparcie merytoryczne
3. Oferty pracy

Nagroda
„Chapter of The Year”

W październiku 2013 PMI Poland Chapter został laureatem nagrody “Chapter of The Year” – najbardziej cenionej nagrody przyznawanej przez Zarząd PMI Global za doskonałe wyniki w działalności i rozwoju organizacji.

Nagroda „Collaboration & Outreach”

W październiku 2014, PMI Global ponownie wyróżnił PMI Poland Chapter, tym razem w kategorii “Collaboration and Outreach”, czyli za osiągnięcia w zakresie współpracy i spektrum działania. Między innymi doceniono naszą już jedenastoletnią inicjatywę English Summer/Winter Camp oraz kilkuletni program Project Management at School.