Wróciliśmy po wakacjach pełni pozytywnej energii i sił do działania. Przed nami nowe cele, zadania i wyzwania, a za nami już pierwsze seminarium w tym sezonie. Niezmiennie i tym razem w swoich progach ugościło nas Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii.
Na dobry start zaprosiliśmy do nas Wojciecha Paździora, przedsiębiorcę, coacha kariery, konsultanta, człowieka, który inspiruje i wspiera osoby w doborze ścieżki zawodowej i zwiększaniu satysfakcji z pracy. Jego klientami są zarówno osoby prywatne, jak i firmy oraz organizacje, które pragną zmienić swoją strukturę, styl zarządzania zespołami lub poprawić atmosferę i kulturę organizacyjną.
Wojtek początkowo chciał pokazać nam jak zdobywać szczyty, stąd temat jego warsztatu: „Czego o budowaniu silnego zespołu może nauczyć wyprawa na Mount Everest?”. Ale, czy wspięliśmy się na górę, czy osiągnęliśmy szczyt? Niestety, wyprawa zakończyła się fiaskiem, gdyż nasz team dopadło 10 powodów, które niszczą pracę zespołową. Wojtek bazując na zakończonej tragicznie wyprawie na Everest przedstawił nam analizę czynników, które są zgubne w pracy zespołowej. Jako destruktywne wymienił między innymi ślepe dążenie do osiągnięcia dużego, odległego celu, czy też wychodzenie z założenia, że wszyscy są tacy jak my. Zostaliśmy wciągnięci do dyskusji na temat właściwej współpracy i budowania zespołu, przykładów z życia gdzie wystąpiły opisane czynniki destrukcyjne, jak zadziałały i jak można im zapobiegać lub je zwalczać.
Praca zespołowa nie jest zagadnieniem, które dotyczy nas tylko w miejscu pracy, w projekcie. Umiejętność współpracy z drugim człowiekiem jest ważna także w codziennym życiu, czy to wśród znajomych, czy w rodzinie. Wskazane przez Wojtka problemy można znaleźć w codziennych relacjach zarówno na gruncie zawodowym jak i prywatnym, niezależnie czy nasz projekt to stworzenie nowoczesnej aplikacji bankowej, wybudowanie wieżowca, czy też wakacje ze znajomymi.
Po zakończonym seminarium, wraz z naszym prelegentem przenieśliśmy się do pobliskiego lokalu, by przy pizzy i napojach kontynuować rozpoczętą dyskusję.
Krótka fotorelacja ze spotkania dostępna jest na oficjalnym Facebooku PMI Szczecin,